Тази телевизия работи с грижа за България
Начало Предавания НФСБ Филми Музика Новини Програма Реклама За нас Сателитно покритие
Турция излъга за причината за временното спиране на ROJ TV.
Турция излъга за причината за временното спиране на ROJ TV.29.04.2009г.
През нощта на 27.04.2009 лицензираният през 2004г. в Дания кюрдски ТВ канал Roj временно прекра ти предаванията си заради технически проблем, възникнал на сателита. Това даде удобен повод на турските медии и пропагандни центрове бързо да "видоизменят и да нагласят" новината към дълго очакваната и желана от Турция версия, че в резултат на силния политически, дипломатичес ки и обществен натиск компетентните датски органи били реагирали в унисон с турските претенции и това събитие бе окачествено като голяма победа в борбата с "международния тероризъм".Спеку лациите стигнаха дотам, че някои турски "анализатори" обясниха т.нар. от тях "принудително спи ране по съдебен ред" на Roj TV с наличието на турския канал TRT-6, който от м.януари 2009 излъч ва програми на кюрдски език и датските власти се убедили най-после, че по-нататъшната работа на "опасния кюрдски канал" е лишена от смисъл и затова е бил закрит. Както е известно, Турция целенасочено използваше процедурата за избора на бившия датски Пре миер А.ф.Расмусен за Ген.секретар на НАТО като средство за получаване на обещанието, че Roj ще бъде забранена, и че Турция ще получи една от бройките на Зам.-генерален секретар на блока. Един от аргументите на страната за ролята на Roj TV като "пропагандатор на тероризма на ПКК" почива на измисленото в звената за подготовка на активни мероприятия на спецслужбите твърде ние за връзката между ПКК и Roj TV по повод извършения на 09.11.2005 в гр.Шемдинли, окръг Ха ккяри, бомбен атентат срещу кюрдската книжарница "Юмит".Разпространена бе версията, че едва ли не Турция и света научили за това "престъпление" на ПКК първо и единствено от излъчено от Дания съобщение на кюрдския канал, което било знак, че Roj TV предварително била готова с ин формацията и била използвана да огласи "силата и възможностите" на ПКК. Разследването на ок ръжния прокурор на гр.Ван Ферхат Саръкая и на създадената анкетна комисия в Меджлиса катего рично опровергаха фалшификациите на истинските организатори и изпълнители на тази широкома щабна операция.Авторите се оказаха, както и при много други подобни случаи, членове на тайната подривна структура "Ергенекон" и сега са подсъдими по делото за подготовка на заговор за деста билизиране на държавата и за военен преврат. Преди повече от 2 години, пак в резултат на турските претенции и обвинения, Съветът за контрол на електронните медии в Дания извърши предписаната от закона проверка и излезе със заключението, че лицензът на Roj TV е получен правомерно, той е валиден и телевизията работи стриктно спазвайки условията на този лиценз. Нещо повече, проверката не е установила нито едно доказателство в под крепа на турските аргументи за "пропаганда и поощряване на насилието и сепаратизма на ПКК". В момента датската прокуратура води разследване и в Турция отново се пускат в обръщение при бързани дезинформации, че решението щяло скоро да бъде готово и то било "напълно удовлетвори телно" за Турция. Като основание за такъв оптимизъм се посочва посещението в страната на дат ския прокурор Андерс Рийсагер, което по време съвпадало с обсъждането на кандидатурата на Рас мусен за поста Ген.секретар на НАТО.От датска страна тази аналогия беше наречена "политическа спекулация на заинтересовани среди" и беше посочено, че датата на визитата е била съгласувана много преди въпросния избор на Расмусен.
В момента по СКАТ
17:30 - Новини - информационна емисия на ТВ "СКАТ" /на живо/
 
Следва ...
17:45 - „Всички на мегдана“ - поздравителен концерт /на живо/
Още новини
България Балкани НФСБ СКАТ Свят
Архив
юни
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930